De Stichting heeft ten doel:

Het ondersteunen van scholen in Senegal, Mauretanië en Gambia en eventuele andere landen in Afrika, in het bijzonder door deze te voorzien van computerapparatuur, medisch apparaturen en daarbij noodzakelijke en of nuttige randapparatuur, alsmede van de informatie daarover en over ICT-aangelegenheden in het algemeen, het verschaffen van kapitaal en kennis voor onderhoud en implementatie van deze apparatuur.

De bestuursleden zijn afkomstig uit Nederland, Mauretanië en Senegal maar we hebben ondertussen veel familie in Senegal wonen. Als we naar Afrika gaan, dan zijn we ook meestal in Senegal.

Abdou Amar de voorzitter van de stichting is in 2006 een aantal maanden in Senegal, Gambia en Mauretanië geweest en werd geconfronteerd met de armoede en de werkloosheid veelal onder de jongeren. Terwijl er goed basisonderwijs is, is er minder aansluiting op middelbaar onderwijs.

De jongeren zijn ook minder gemotiveerd omdat ze bij voorbaat al weten dat ze werkloos worden. Om ze meer mogelijkheden te geven, zou computeronderwijs ondersteunend kunnen werken. Daarbij willen we graag ondersteuning bieden.

De stichting Diméle Africa is opgericht op 17 januari 2007 te Tilburg.